Postanowienia ogólne
- Gra przygotowana została w ramach projektu „Gdańskie Centrum Wolontariatu” przez Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku
- Organizatorem Gry jest Regionalne Centrum Wolontariatu z siedzibą w Gdańsku, ul. Plac Solidarności 1/3.28.
- Termin zgłoszeń do gry trwa do 10.11.2020 r.
- Pierwsza edycja gry trwa od 10.11.2020 r. do 11.06.2021 r. i realizowana jest na terenie miasta Gdańska.
- Wszystkie informacje o grze będą dostępne na stronie internetowej Termosfera.com.pl
Cel gry
- Celem gry jest rozwój aktywności społecznej, głównie wolontariackiej, uczniów szkół podstawowych.
- W trakcie gry zadaniem drużyny jest realizacja „misji”, „wyzwań” oraz „regularnych aktywności”, które przeliczane są na punkty.
- Celem drużyny jest zdobycie jak największej liczby punktów.
- Dokładna liczba zdobytych punktów widoczna jest w panelu szkoły, a informacje na temat drużyn, które zdobyły dotychczas największą liczbę punktów są widoczne na stronie internetowej oraz w social media.
Uczestnicy
- Uczestnikami gry mogą być szkolne koła wolontariatu, kluby wolontariatu oraz grupy nieformalne inaczej nazywane „grupy działające na zasadach szkolnych klubów wolontariusza” w szkołach z terenu miasta Gdańska.
- Każda grupa musi posiadać opiekuna/nauczyciela, który sprawuje opiekę i kontrolę nad uczestnictwem w grze.
- Drużynę tworzą uczniowie oraz nauczyciel/opiekun. Do gry można zgłosić rodziców oraz opiekunów prawnych. A grupa nie może liczyć mniej niż 5 osób.
Przystąpienie do gry
- Aby wziąć udział w grze, należy wypełnić formularz na stronie Termosfera.com.pl
- Rejestracja dokonywana jest w specjalnym panelu rejestracyjnym.
- Po prawidłowej rejestracji, opiekun oraz lider drużyny (może to być jedna osoba) otrzyma od Koordynatora Gry dane niezbędne do uzupełnienia profilu drużyny.
-
Organizator publikuje w serwisie internetowym: http://termosfera.com.pl/ opis drużyny, numer szkoły oraz imię i
nazwisko opiekuna.
Przebieg gry
- Gra składa się z 2 etapów, z których każdy trwa w określonym przedziale czasowym. Każdy etap gry oceniany jest osobno i składa się z:
- a) „misji” – dużego zadania do realizacji. Za wykonanie misji drużyna otrzymuje 50 punktów;
- b) „wyzwań” – dodatkowych zadań – mniejszych i krótszych. Za wykonanie wyzwania drużyna otrzymuje od 5 do 15 punktów w zależności od trudności wyzwania;
- c) „regularnych aktywności” – regularnego, stałego działania drużyny podejmowanego przez czas trwania całego etapu; by otrzymać punkty z tego działania drużyna zgłasza chęć podjęcia regularnych aktywności przed rozpoczęciem kolejnego etapu gry; za wykonanie regularnych aktywności drużyna otrzymuje 5 punktów.
- Każde z powyższych działań z wyłączeniem regularnych aktywności jest aktywne przez pewien – z góry określony – czas: tylko w tym okresie można zdobyć za nie punkty.
- Wyzwania – dodatkowe zadania – będą pojawiać się na Termosfera.com.pl. Wyzwania aktywne będą przez pewien określony, ale nieznany wcześniej czas. W danej chwili może być aktywne więcej niż jedno wyzwanie.
- W przypadku późniejszego dołączenia do gry lub niezamieszczenia raportu z misji w czasie, gdy misja jest aktywna, można zrealizować misję po czasie, lecz zostanie za nią przyznana połowa punktów.
- Drużyny mają obowiązek informowania Koordynatora Gry o terminie planowanej realizacji misji. Informację można przekazać mailowo, telefonicznie lub bezpośrednio podczas spotkań z koordynatorem.
Raporty z zadań
- Aby zdobyć punkty za misje, wyzwania czy regularne aktywności, lider grupy musi zamieścić raport z działania na stronie Termosfera.com.pl.
- Po zatwierdzeniu raportu przez nauczyciela lub animatora nie ma możliwości edycji jego treści.
- Jeżeli do Raportu jest dołączana dokumentacja fotograficzna,
wówczas Opiekun przekazuje Organizatorowi wyłącznie zdjęcia
grupowe lub zdjęcia, na których nie jest widoczny wizerunek osób. Na
zdjęciach grupowych, w przestrzeni kadru nie mogą być umieszczone
elementy identyfikujące bezpośrednio tożsamość osób np. widoczne
kartki z imionami/nazwiskami uczniów i oznaczeniem klasy.
- Raport musi być złożony w terminie określonym w zadaniu. Złożenie raportu w terminie do 72h po czasie skutkować będzie zaliczeniem realizacji działania i przyznaniem połowy punktów.
- Złożenie raportu w terminie ponad 72h po czasie skutkować będzie zaliczeniem realizacji działania bez przyznania punktów.
- Raport sprawdzany jest przez Koordynatora Gry.
Regulamin punktacji misji
- Punkty za realizację poszczególnych działań podczas trwania gry przyznaje Organizator.
- Cała gra składa się z 2 etapów. Każdy etap składa się z jednej misji, wyzwań oraz regularnych aktywności. Po zakończeniu etapu punkty zostają zsumowane i zostaje wyłoniony zwycięzca etapu. Punkty w kolejnym etapie naliczane są od nowa. Po zakończeniu całej gry sumowane są punkty z kolejnych etapów i zostaje wyłoniony zwycięzca całej gry.
- Ilość punktów w podziale na zadania:
- 50 punktów – za wykonanie misji,
- od 5 do 15 punktów – za wykonanie wyzwania w zależności od trudności wyzwania,
- 5 punktów- za wykonanie regularnych aktywności,
- „punktów specjalnych” – Organizator może przyznać dodatkowe punkty za każde zadanie w uznaniu za szczególną ich wartość (nie więcej niż 30 punktów w podziale na szkoły).
Koordynatorzy
- Każda drużyna uczestnicząca w grze objęta zostanie opieką merytoryczną Koordynatora Gry. Jego rolą jest pomoc w grze i realizacji misji. Koordynator może spotkać się z drużyną osobiście w siedzibie Regionalnego Centrum Wolontariatu (spotkania, konsultacje, warsztaty) oraz utrzymywać kontakt telefoniczny, mailowy, Skype, itp.
- Drużyny biorące udział w grze powinny poinformować Koordynatora Gry odpowiednio wcześniej o planowanej przez siebie akcji.
- Koordynator Gry prowadzi spotkanie Rozpoczynające, po wcześniejszym ustaleniu terminu z grupą.
Zakończenie gry
- Ogłoszenie wyników gry odbędzie się w czerwcu 2021 r., a rozdanie nagród podczas specjalnej gali w Europejskim Centrum Solidarności. Dokładny termin podany zostanie na stronie Termosfera.com.pl.
- Zwycięzcy otrzymają wyróżnienia oraz nagrody.
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych opiekunów drużyn, liderów i osób tworzących drużyny jest Organizator.
- Organizator przetwarza dane osób, które tworzą drużynę wyłącznie w zakresie wizerunku utrwalonego przez opiekuna drużyny na fotografiach grupowych wykonywanych w związku z Grą i przekazanych Organizatorowi.
- Organizator oświadcza, że przetwarza dane osobowe zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).
- Organizator przetwarza dane osobowe w oparciu istnienie prawnie uzasadnionego interesu (Art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim jest koordynacja i prowadzenie Gry a w przypadku fotografii: publikacja dokumentacji fotograficznej z Gry w serwisie internetowym: http://termosfera.com.pl/ Dane osobowe są przetwarzane przez czas trwania edycji Gry, do której przystąpiła drużyna a po jej zakończeniu jeszcze przez czas wskazany w warunkach projektu dla celów związanych z kontrolą prawidłowości wydatkowania środków przeznaczonych na organizację Gry.
- Dostęp do danych osobowych może uzyskać dostawca usług hostingowych oraz podmiot zajmujący się obsługą serwisu www: http://termosfera.com.pl/
- Każda osoba może wystąpić do Organizatora z żądaniem wykonania praw z art. 15 – 22 RODO tj. prawa uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania. Ponadto może wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych w prawnie uzasadnionym interesie Organizatora.
- Osoba, której dane przetwarza Organizator może także złożyć skargę do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli uzna że jego dane są przetwarzane niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Żądania, o których mowa powyżej należy przesłać na adres inspektora ochrony danych: iod@wolontariatgdansk.pl
- Podanie danych jest dobrowolne, ale ich brak uniemożliwi udział w Grze.
Postanowienia końcowe
- Organizatorzy nie biorą odpowiedzialności za działania drużyn, organizowane przez nich misje, wyzwania czy regularne aktywności.
- Organizatorzy nie pokrywają kosztów poniesionych podczas gry przez drużyny, w tym nie finansują przedsięwzięć organizowanych w ramach realizacji misji.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do przerwania lub odwołania gry z przyczyn niezależnych od Organizatorów.
- Regulamin gry znajduje się do wglądu w siedzibie Organizatora: Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku ul. Plac Solidarności 1/3.28.
- W kwestiach dotyczących przebiegu gry, nieprzewidzianych niniejszym Regulaminem, a także w zakresie interpretacji niniejszego Regulaminu, głos rozstrzygający należy do Organizatorów.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania wizerunku grup.
- Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w Regulaminie.